Optimalisatie door website analyse
Veel ondernemers investeren fors in SEO diensten, vaak zelfs in combinatie met betaalde online advertenties. En dat kan zeker veel extra verkeer naar je website brengen. Maar gaan die bezoekers ook converteren? Gaan ze een bestelling plaatsen of een offerte aanvragen? Het is mooi als er mensen op je website komen, maar dan moet je ze nog wel naar de kassa leiden. En net als in de supermarkt betekent dat dat je website optimaal moet zijn voor precies dat wat de klant zoekt. Anders is hij snel weg en zijn al je SEO inspanningen voor niks!
Het is daarom verstandig om te zorgen voor een optimale website, nog voordat je begint aan SEO, want ook je vindbaarheid via de zoekmachine hangt af van hoe goed jouw website is. Google weegt de gebruikerservaring namelijk mee in het oordeel voor de positie van jouw website in de zoekresultaten.
De uitgebreide website analyse
De uitgebreide website analyse is de uitgebreide versie van de website quickscan, waarbij er nog veel meer zaken worden geanalyseerd. Wat ga ik voor jou zoal analyseren bij een website analyse?
- Teksten. Goed geschreven teksten staan professioneel én geven google duidelijkheid waar de website over gaat. Taalgebruik, maar ook leesbaarheid spelen daarbij een belangrijke rol. Ik zal je helpen vast te stellen welke teksten verbetering nodig hebben en kan je als webtekstschrijver daarna eventueel ook voorzien van aangepaste teksten.
- Structuur van de website. Niks is zo frustrerend als een website die onlogisch in elkaar zit. Dat is niet alleen het navigatiemenu, maar zaken als informatieve pagina’s, contactmogelijkheden, etc, en de onderlinge verbondenheid tussen die pagina’s. Ik help je graag om dit te structureren, want dit is echt een reden waarom mensen afhaken.
- SEO vriendelijkheid. Natuurlijk komt ook dit aspect uitgebreid aan bod in de website analyse. Google let op gebruiksvriendelijkheid, de content (je teksten), maar zeker ook op technische aspecten, zoals laadsnelheid, gebroken links, veiligheid, het platform dat je gebruikt en bijvoorbeeld het gebruik van een sitemap. Zulke zaken zal ik ook voor je onderzoeken. Met de verbeterpunten die eruit komen kun je je SEO een boost geven, nog voordat je bent begonnen met andere SEO aspecten zoals linkbuilding.
- Gebruiksvriendelijkheid; Is de site goed leesbaar voor jouw publiek? En is deze logisch opgebouwd? Kan de gebruiker informatie of functionaliteiten vinden op een logische plek? Hoe zit de navigatie in elkaar? Maar ik let ook op bijvoorbeeld je betaalmethodes, retourenbeleid, etc. Alles wat de klant graag wil zien op jouw pagina om vol vertrouwen te bestellen of een offerte aan te vragen.
- Interne Links Heb de diverse pagina’s, producten en teksten onderling op de juiste manier gelinkt? Niks zo vervelend als een “oops kan pagina niet vinden”!
- Hosting. We kijken ook even naar de hosting van je website. Want daar valt vaak ook veel te optimaliseren om de website sneller en stabieler te maken.

Snel je conversie verbeteren? Vraag de website scan aan!
Optimaliseer je website
Bij een hotel zorg je dat de kamers er supermooi uitzien voordat je gaat adverteren om gasten te krijgen. Bij jouw website of webshop is dat niet anders. Het heeft weinig nut om gasten naar het hotel te trekken als de bedden niet lekker liggen. Het heeft ook weinig nut om te investeren in SEO of SEA voordat je website helemaal klaar is om die boost aan bezoekers op te vangen. Daarom eerst optimaliseren en dan adverteren! Gebruik de uitgebreide website analyse om te zien waar de verbeterpunten zitten. Die aanpakken kost heel veel minder geld dan verloren verkeer dat je met heel veel moeite naar je website hebt gekregen.
Wat kost een website analyse?
Dat hangt natuurlijk af van jouw website en daarom kan ik er geen vast bedrag voor noemen. In een eerste, vanzelfsprekend gratis, gesprek stem ik graag met je af wat je precies wilt en kan ik je aan de hand van je website een prijs geven, die verrassend laag zal zijn en zichzelf in no-time terugverdient!
Ben jij klaar voor een geoptimaliseerde website of webshop? Contacteer me dan vandaag nog!
Conversies
Verbeter de gebruiksvriendelijkheid van je site en zorg dat je publiek vaker en sneller converteert.
Vindbaarheid
Door optimalisaties zal google jouw website beter begrijpen en hoger positioneren. En dat leidt tot betere vindbaarheid.
Exits
Heb je je interne links op orde? Dode links zijn de snelste manier om bezoekers te verliezen. En dat wil je niet!
Zorg vandaag voor een gebruiksvriendelijke website en zorg voor betere zichtbaarheid en meer conversies

Sven heeft voor ons diverse optimalisatie analyses gemaakt. Daarbij viel zijn kennis en ervaring alsmede zijn snelle en professionele uitvoering en zijn ´No non-sense approach´ op. We kregen telkens een praktisch rapport aangeleverd zonder wollige taalgebruik en overtollige informatie waar we direct verbeteringen uit konden halen. Right to the point.

We worked with Sven from uwecommerceconsultant.nl in 2023. From the start the service was professional and communication very easy and straight forward. Sven helped us with analyzing our websites for improvements and provided a comprehensive and actionable report for improving usability on our websites. We warmly recommend Sven for improving your company’s digital visibility. – Asco Car Hire, Namibia.